måndag 3 augusti 2009

Fjällen

Nu har vi varit på en tur till fjällen också. Här syns Sylarna. Vi har varit i Storulvån. Trevligt ställe för barnfamiljer.

L & B gick dags turer med oss vuxna. Det blev dryga milen varje dag. Inte illa för 8-åringar. Visst behövdes det lite mut godis (nötter) ibland, men det gick.

B räknade att ve såg ca 40 renar, men vi vet inte om det var någon som förföljde oss.
På hemväg var vi förbi Östersund och sedan även Sundsvall där jag träffade Cina. Det är en vecka kvar av semestern och sedan är det dags att tänka på lektionsplaneringar och annat. Spännande med ett nytt läsår och se vad det kan innehålla.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Härligt med fjällsemester. Ni verkar ha varit mycket flitiga med daglig vandring. Syns snart.

Boel sa...

Vi verkar ha prickat in samma semesterställen i sommar, gotland då men vi var också i fjällen (vi har stuga där) vandrade upp till Blåhammaren bla, var på garnspaning i Sundsvall också fast hos Maria och faktiskt så har jag varit en sväng i Östergötland. Vi måste ha sällsynt god semestersmak ;=)

Call design sa...

Härliga svenska fjällen. Det är ju så enormt vackert!

Nettan sa...

Nu har jag kollat din blogg ett tag. Och nu måste jag fråga om du har bott i Finspång? Tror i så fall att jag träffat dina barn på förskolan.

Eva sa...

Å så trevligt bilder från mina hemtrakter.

Ha det gott !