söndag 16 augusti 2009

Lite nytt är på G

Eftersom jag lyckats göra klart något så tänkte jag att man får starta nytt.
Katie Beret från Rowan 46, har jag kollat på ända sedan häftet kom. När jag var i S-vall tänkte jag köpa till den, men det blev bara 2 nystan och man skulle ha 4. Eller i alla fall 4 färger. När är det införskaffat i alla fall och jag har kunnat börja.

Nja, börjat och börjat. Det har blivit 1,5 varv ännu. De andra färgerna är plommon, grönt och lime.

Min sockstickning var ju klar och jag brukar försöka att ha minst en sockstickning på G. Nu har jag börjat på Brainless. Den stickas nerifrån och upp och det är kul att sticka sockor så. Garnet är Regia Kaffe fassette Design line.

4 kommentarer:

Stickeri sa...

Lite nyfiken bara: Varför har du en sockstickning på gång jämnt? Jag stickar sockor ibland man har inte riktigt hittat den där tjusningen med sockor. Dessutom använder jag ju inte sockor... Men alla andra stickar tusentals par sockor känns det som. Varför?

Emmas dagar sa...

Vilken snygg basker!

stickrsan sa...

Snygg mössa!

Fröken Fräken sa...

Jag gillar socknamnet. "Brainless", haha, det låter som något som skulle passa mig nu.

Baskern ser väldigt snygg ut. Och lite mer brain-krävande...