tisdag 28 juli 2009

Inköp under semester resa

Lite inköp har det blivit under semester på Gotland och i Östergötland.

Först en the kopp i grön och lime. Trodde ni nåogot annat???

En av de första dagarna var vi ner till Ronehamn och Atelje Huskroken. Där köpte jag nyfärgat Lingarn och så lite bomullsgarn 8/4 på rea. Bomullen skall nog bli ett linne och det andra en kofta med lite detaljer. Vilka detaljerna skall bli vet jag inte ännu.

Efter 4 dagar på Gotland landade vi i stugan och då tog vi oss en tur. Först till Hästholmen för att kolla på fint angora garn, men det visade sig att hon hade flyttat till Ödeshög. Där kunde jag bara inte motstå det underbart ulliga mohairen på DrottningenOmne.

Dagarna i Östergötland avslutades med en trevlig fika och stickning med en god vän. Mycket trevligt. Det var en hel del visa och berätta. K hade stickat färdigt sin Tivoli så nu är det nog dags för mig att sätta igång igen.

Jag har också tagit tag i att blocka min Ishbel som har varit klar ett tag. Den är snart helt färdig. Ja, med att torka menar jag.

5 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vilken fin mugg! Och den ser ut att vara så där "god" att dricka ur!

Fina garner också förstås! Och sjal! Vad du ligger i!

Smycka sa...

Åååå så mycket fint! Gillade verkligen din nya fina mugg! DU, den passar jättebra i mitt nya kök!!! ;)

Sjalen var hur fin som helst! =o)

Inger sa...

Härligt med inköpsrundor.Välkpmmen åter till stan.

Samtal från min trädgård sa...

Har käst igen lite, vilka härliga resor och kurser och garner och allt, inte det minsta avundsjuk...!

Susilull sa...

Såna härliga inköp!
Ni verkar haft en bra semester. Att sova i tält mitt i parken i Kolmården lät ju häftigt!

Ha en fortsatt bra sommar!