onsdag 23 mars 2011

Äntligen lite socialt tillsammans med stickning

Idag har jag suttit och jobbat en hel del men på eftermiddagen åkte jag till Gävle för att ha lite sticksamvaro. Lämnade hemmets sjukstuga för ett tag.

Min vän A håller på med flerfärgstickade kofta från en bok med norska mönster. Hon stickar i Bomull och den blir verkligen fin.

Möntret A stickar efter ser ut så här. Ganska likt om jag får säga det. Hon använder sig av Järbos bomullsgarn.

Fika fanns naturligtvis också. Ägarna till Garnet hade bakat underbar kladdkaka.
Några har frågat om mönstret till min solskens sockor. Det har jag hittat på Ravelry och det heter Aphrodite. Tack för alla härliga kommentarer om solskenssockorna.

1 kommentar:

Anta sa...

I går var jag in till Garnet vilken härlig butik och härliga ägarinnor.Förstår att du haft en mysig dag där.