onsdag 15 juli 2009

Laddat med stickningar

Nu när några saker är klara (och några på G att bli) så har jag gett mig tillåtelse att börja på lite nytt.

Här är Beatrice sjal i samma bomullsgarn som Louise, men en annan färg. Beatrice har sagt att denna sjal absolut måste heta Ebba. Så Ebba får det bli.


Började även på Sockklubbens julimönster, Polly Jean. Stickar det i handfärgat sockgarn med bambu i. De första varven har gått bra, sedan får vi se. Det är en del mönster, men det kan vara kul att få lite att bita i.

Här är något som jag inte vill säga så mycket om. Det kommer och dyka upp hos en förening nära dig framöver. Ett litet smakprov i alla fall så att ni blir lite nyfikna.

6 kommentarer:

stickresan sa...

vackert mönster på sjalen :-)

Inger sa...

Sockklubben har jag givit upp.Hann helt enkelt inte med.Ett par är i alla fall färdiga,några fler har jag inte börjat på.

Stickeri sa...

Är det möjligtvis tvåändsstickat på den nedersta bilden...?
Jag ser fram emot resultatet i alla fall.

Eva i Stäket sa...

Visst är det kul att börja på nya saker!!! :)
Det ser ut att bli väldigt fina.

Ulla sa...

Ser verkligen fram emot mönstret .......hemligt ännu......någonstans nära mig......
Lycka till oc dröj inte alltför länge med att avslöja...
Ha det så gott
Ulla

erica sa...

Hejsan!
Såg att du kommenterat i min blogg. vi har faktiskt träffats oxå :-) Jag köpte garn av dig på mässan här i våras.

Vilken lyx att få gå på kurs så länge med Karin, skulle jag oxå vilja. Men jag får nöja míg med fortsättningskursen nu i augusti på sätergläntan.