torsdag 19 juni 2008

Garnrace

Oj, vad tiden går. Enda ursäkten för att jag inte har bloggat på länge är att jag inte haft tillgång till dator, om det nu är någon ursäkt.

Hur som så har jag hunnit med garnrace i Stockholm tillsammans med I. Vi träffades på Nysta. Dit kom jag tillsammans med T och lilla M, sedan fick de lov att avvika.
På Nysta hittade jag Silkegarden lite och så lite limegrönt sockgarn. Det var en ny färg till min samling av limefärger.


Det hela fortsatte med tunnelbana till gamla stan där vi var in på Ullcentrum. I hittade lite fina härvor där. Vidare mot Anntorpsväv, men på vägen blev det ett inslink även hos Sticka.

Väl framme hos Anne på Anntorp hittade I lite merino/silk garn som fick följa med honom hem. Efter det så tog vi apostlahästarna till söder och besökte Marias garn. Det var Triinu som jobbade denna dagen. Här blev det lite mera sockgarn för mig.

Sista anhalten tillsammans blev Varp och Weft i Västtorp. För min del blev det lite där också. Det kanske skall tilläggas att I hade tjuvstartat med att handla på Yll & Tyll i Uppsala också.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Vilka vackra garner! Härliga färger du valt!

Fröken Fräken sa...

Dregel.... ;-)