onsdag 5 september 2012

Island (4)

En av de kurserna som jag blev så sugen på att gå när det var Nordiskt Sticksymposium i Härnösand, var leka med fäger med Vivian Höxbro.


Färgglada Vivan är helt fantastisk. Varför hon nu vill vara på snedden vet jag inte.


Vi fick plocka färger och sticka för att se vad det blir. Många färger som man aldrig skulle använda kom till använding och passade riktigt bra i det hela.


Alla våra övningar utgick från färgtoncirkeln. Vi fick också sticka en sådan. Den är jag säker på att jag kommer att ha användning av framöver.

En sak som jag la på minnet under kursen var att om man har flera varma färger skall man bryta med en kall och vise versa. Det är ngot att tänka på.



3 kommentarer:

heidi sa...

det låter som en väldigt bra och intressant kurs!

Missen sa...

En sådan cirkel vill jag ha, ska nog sticka en sådan/Marie

ylva sa...

Det verkar som du har haft det fint på Island ! Även om hästar går på "tvären" Tack för din förfrågan om mina muddar. Kanske får jag svara dels för att mannen inte har hjälpt mig med att göra en "gaffel" och dels för just den kombon med färger är slut . Men det kan ju bli nåt liknande ��