söndag 9 september 2012

Alsta Trädgårdar

Jag har varit på Alsta trädgårdar på stickagille. Vilket ställe!!! Otroligt fint och mysigt, kanske inte alltid så optimalt för att ha kurser och föreläsningar på.

Det blev inte så många kort tagna under dessa dagar. Jag stickade och virkade mest. Började med en kurs för Anna-Karin Jobs Arnberg om Floda vantar och olika dekorationer. Vi virkade smygmaskvirkning där vi skulle dra åt ordentligt. Jag gjorde snällt som fröken sa. Resultatet skulle man kunna använda som skohorn.


Fastmaskvirkning i flera färger är en annan teknik och det blir inte alls lika hårt som när man smygmaskvirkar. Tack och lov för det. Jag provade en liten bit med det också.

Jag gick en strumpkurs också men lyckades visst inte ta en enda bild. Man kan se mera från detta gille här, här . Det finns säkert flera som varit med också.

 
 På Alsta hänger just nu Elsebeth Lavolds utställning. Stickning i vikingarns spår. Otroligt kul att se och framför allt höra berättelsen bakom alls.


Jag har visst bara fotat det gröna i utställning. Undra hur det kan komma sig?


Vi lyckades med vädret och fick inte mycket regn på oss. När det regnade var vi inte ute. En fantastiskt härlig helg.

Tack för trevlig sällskap K.




2 kommentarer:

Marias garnhändelser sa...

Fina vantar!

Pysselfarmor sa...

Ja det var en härlig helg också!!

aj aj så kan det gå när man gör som fröken säger ;-))