torsdag 23 september 2010

Nya mössor till vintern

Hittade ett sådant härligt mössmönster hos Stickfrossa. Båda barnen nappade på det direkt. Att de behöver mössor till vintern är det ingen som betvivlar.

Sist jag beställde lite från Garnkorgen så handlade jag två härvor Cascade också bara för att prova det. Passar precis till barnens mössor. B har valt den cerise, så klart och

Louise den som går i lite lila. Så är det för det mesta. Det kommer att bli lite pösiga mössor så det blir nog alldeles bra till vintern.



5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Visst är de fina! Jag blev klar med en idag också och den får bli julklapp till en av döttrarna.

Emmas dagar sa...

Så fina de blir! Jag ska också sticka en :-)

Anita Tørmoen sa...

Flott mønster:)

Anna sa...

Så kul att du använder mitt mönster, de ser finfina ut, vackra färger!

Hemskapat sa...

Mössorna blev jättesnygga! Helt klart ett mönster att prova! Masktäthet på stickor 4?