söndag 26 april 2009

Maj sockarna

Igår åkte Stålstickorna (vi var bara två) till Uppsala för att träffa Uppmakorna och shoppa lite. Så lite garn hade jag med mig hem. Hm, eller jag hade nog mest med mig hem. Man kan inte frångå principen.

På tåget stickade jag lite på majsockorna i Sockklubben. Det går lite trögt framåt, men det går farmåt. Jag använder Kureyon sock. Hittade ett nystan i mina lådor.

Sommartröjorna till barnen har jag kommit så här långt på den ena. Den andra har ärmar och bålen är klar, men den är inte hopsatt ännu. Detta vill jag sticka en i taget för det blir lite mycket på stickorna samtidigt annars.
Nu är det jobb imorgon som gäller och sedan är det bara några dagar kvar tills jag åker till Tällberg. Går mest och funderar på hur jag skall lägga upp det hela med kursen. En del löser sig nog automatiskt, men jag tycker att det är skönt att ha någon slags strategi också.

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilka härliga stickningarna.
Jag gillar färgerna i Noro-garnet, ska bli kul att se färdiga.

Knit-Marie sa...

Det ser ut som du har fixat fint väder till helgen! Härligt!