lördag 8 november 2008

Syfestival

Igår var jag uppe tidigt och åkte till Stockholm. Syfestivalen hägrade. Där träffade jag många bekanta och det var sååå kul. Med mig från Sandviken hade jag U och vi hade en underbart härligt dag.

Denna gång blev det lite olika inköp. Linne tyg från Korps i lime och någon slags rosa. Skall bli klänningar. I garnväg blev det lite olika sockgarner. Sedan blev det en och annan sticka också.

Innan jag gav mig iväg 06:30 stickade jag färdigt L:s basker i marinblå.

Dagen innan stickade jag färdig min Frances. Tänk att jag lyckats att sticka med flera färger!!!! Det är inte ofta jag lyckas med det.
Tack U för en underbar dag i Stockholm!!! Det får vi göra flera gånger.


5 kommentarer:

Boel sa...

Härliga garner du köpt! Några är exakt de samma som de som fick följa med mig hem :=). Det var trevligt att ses IRL också och inte "bara" på nätet.

Mössorna är jättefina!

Boel

TruckerElin sa...

Himla fin den Frances blev! Det är inte lätt alls att sticka med flera färger.., iaf inte så att det blir så där bra. :)
Fina garner du köpt också.., man blir lite avis. :) Själv kommer jag inte iväg till festivalen alls för mina vänner har blitt sjuka.. Trist. Tröstar med att beställa från nätet, men det är inte på långa vägar lika roligt. Vet du förresten någon mer onlinebutik än Garnkorgen som har Kaunigarn?

Eva i Halmstad sa...

Så fina dina baskrar blev =)
Må så gott på dej.
Eva.

Emmas dagar sa...

Härliga garner och jättesnygga baskrar!
Jag letar efter snyggt mössmönster och den blå ligger på min "kanske-sticka"-lista. ;-)

Knit-Marie sa...

Det var kul att ses! Jättesnygga baskrar!!