fredag 21 november 2008

Stickar jag ?

Ja, ibland kan man undra om jag stickar något. Jo, då ibland händer det. Har börjat med en ny Frances. Måste öva sticka med tvåfärger. Kanske jag kan bli en hejare på det också en dag.

För några veckor sedan började jag på pulsklubbens värmare för november. Inte har jag kommit speciellt långt. Det går lite trögt, men det ordnar sig nog. Nu börjar det bli kallt här så ett par halvvantar när man kör är inte helt fel.


Här nedan är en provstickning. Den blev inte så bra så den skall göras om lite och så kanske det kan bli en spetssjal någon gång. Kanske den kommer in i en webshop nära dig sinom tid.

Jag använder mig av ullgarn 1000m (redgarn). Har gått och haft en idé i huvudet länge så när jag var i sommarstugan började jag sticka lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här lyser flitens lampa! :-) Och vad fint det blir. Frances var ganska bra mösnter att öva sig på flerfärgsstickning, tycker jag. Lite lagomt svårt.

Vad har du för storlek på stickorna till redgarnet (tror att jag har en härva någonstans)?