söndag 16 november 2008

Kreativiteten flödar

Några dagar har jag varit i sommarstugan. Först helt själv och sedan kom KM, L & B ner också.
De ensamma dagarna såg det ut så här på köksbordet. Stickor, garner, böcker och så CD-böcker att lyssna på.

Provstickningar och idéer har satts på pränt till nya mönster. Så långt har jag inte ännu kommit, men en bit på väg. Snart så kommer det nytt i en webshop nära dig.

Jag har hunnit träffat lite vänner också. Först ut, min f d kollega K i Finspång. Vi hade en helt underbar dag tillsammans. Tiden bara flög fram och den hade jag önskat kunnat varit längre. Bästa att åka ner snart igen.

Fredagen åt jag lunch med en härlig vän. Sedan gick vi på café. Vännens Falutröja syns här lite av.
A stickade i blått fluff. Såg enormt gosigt ut. Uppfattade tyvärr inte vad det skulle bli.

Här sitter en annan god vän och stickat på en Leaf sjal. Den är underbart lila (ja, lime och lila ni vet).

Det fanns mera fluff. Här är det mörkt cerise och stickas av en annan vän. Ja, det vara idel härliga vänner från Linköping knitters på caféet. Tusan att det skall vara 40 mil dit. Det är lite tufft att åka fram och tillbaka på en dag. Skulle det fungera skulle jag åka ofta ofta. Jag får ta mig en fundera på att bjuda upp dem hit.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Tack själv! Det var en härlig fredag. Syns ju snart igen och då ska vi lägga upp till Tivoli.

Fröken Fräken sa...

Det var trevligt att träffa dig igen! Och du, det där uppdukade köksbordet ser inte alls fel ut!