söndag 12 juli 2009

Inköp då????

Jo, det blev lite inköp, framför allt böcker.
Gick på kurs för både Midori Nishida och Hatta. Detta är deras böcker. Mishidas ena bok var väldigt svår att få tag i eftersom förlaget har gått i konkurs. Lyckades få tag i en bok efter mycket letande i Tokyo.

Lite blandad kompott, men krokningsböcker, band och virkning. Ni må tro att jag har att läsa och inspireras av hela sommaren.
Köpte också en del gamla nummer av Keito Dama och Let's knits. Många fina modeller i och nu har jag också lärt mig att läsa Japanska mönster så det skall nog klara sig.


Till sist så köpte jag några böcker om tekniken med the Magic needle. Nu kan jag öva och öva hur mycket som helst så jag blir duktigt på denna teknik.

2 kommentarer:

Eva i Stäket sa...

Härligt med nya böcker!! Dem om Magic needle känner jag igen från min leverantörs katalog.

Ulla sa...

Så härligt att sitta och bläddra i nya fina böcker.Skickade bums efter vinternumret av tidskriften du nämnde.ögongodis.