onsdag 17 juni 2009

SOMMARLOV!!!!

Några år nu så har E och jag haft som tradition att när terminen har avslutats så åker vi tillvarandra för att ha en hel dag att sticka och lära oss saker av varandra. Så blev det i år. E var hos mig i tisdags.

E stickade på sin rätstickade kofta. Hon har hunnit långt nu. Mellan varven fick hon hjälpa mig med krokning. En hel del mönster förstod jag inget av när jag läser mig till saker.

Arbetsbordet var full med en massa saker, garner, stickor, kroknålar, mönster........

E hade med sin krokade filt också. Härligt att kunna kolla lite närmare på en del mönster. Prata om att bli inspirerad!!!! Försöker mig nu på att kroka en sjal, men vi får se hur det går. Jag stickar hårt och det har visat sig att jag krokar ganska hårt också så jag behöver lära mig hur strukturen skall bli i mitt handlag.

Vill passa på att önska er alla

EN GLAD MIDSOMMAR!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskaren glad sommar till dig ochså!

Lotta