lördag 20 juni 2009

Midsommar

Nu har det vurit midsommar. Min vana trogen så har jag varit "hemma". En dalkulla har lite svårt att fira någon annanstans än i Dalarna. Vi har dansat kring stången, ätit sill, grillat och lite nubbe har det funnits för några i familjen. Regn hör till sedan de senaste åren.

Eftersom det har regnat en del så har jag hunnit handarbetat lite också. Min Ishbel i Malabrigo lace har blivit färdigt stickad. Så nu skall den bli blockad framöver. Vet inte riktigt när.

När E var hos mig så började jag på en krokad sjal. Vet inte om jag kanske borde kroka med en större nål. Skall prova det med och se vilket jag gillar bäst. Kul är det i alla fall nu när jag kommit igång.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Du har blivit riktigt biten av krokning verkar det som. Måste nog prova på det där nån gång....när tvåänds-manin har gått över kanske....