söndag 24 maj 2009

Årliga turen

Under denna långhelg har hela familjen spenderat i vårt "andra" hem. BRYSSEL!!! Barnen var med denna gång. Fick bara en gnutta regn på oss eller det kom ner när vi åt på restaurang. Annars är Bryssel ett ställe där det brukar regna minst en gång om dagen. Där av den fina grönskan.

Som sig bör hade vi frukost i Foret de Soignon. Bokskogen vid det huset där vi bodde. Kan ni tänka er att det är 8 år sedan den 14 juni som jag flyttade tillbaka till Svergie med Louise och Beatrice som då var två månader.
Efter att ha köpt kostymer till KM (ett måste) så fick vi tips om en stor lekpark eller område vid Huilsinger. Ett fantastiskt ställe för barnen och där stannade vi både en, två och tre timmar.

Lite stickat har det blivit. Efter timmarna i lekparken så hade jag stickat färdigt båda skaften på majsockorna. Efter resan har det blivit lite till så senare kommer kort på lite längre sådana. Gillar mönstret.
Eftersom det var bankholiday på fredagen så garnspanade jag bara på Art de Fils denna gång. Det blev lite inköp som redovisas en annan dag. Nu är det dags att förbereda dagen imorgon.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Härligt väder och resa. Vi ses ju snart och det ska bli strålande kul.

stickresan sa...

ser mysigt ut

Inger sa...

Blir spännande att se vad du köpte.

Susilull sa...

Låter som en härlig långhelg!
Min käre man har varit i Bryssel, men inte jag..
Men efter att ha avklarat dottern student som närmar sig med stormsteg, ser jag framemot en långhelg i Oslo!

Ha en skön helg!