lördag 5 juli 2008

Växter i stora lass

Det har handlat om färgning hela dagen idag!!! Började tidigt i morse med att åka till U för att förbereda. Ett av de första färgbaden var lökskal. Det var inte bara U och jag utan även C och det var tur att vara lite fler när allt skulle fungera.

Ljung var också på programmet. Vassvippor plockade vi även om det inte fanns så mycket ännu, men just den färgningen blev inte alls som vi hade tänkt oss. Det lärde vi oss något på också.

Första gången jag såg C med sin påse. Det är den stora påsen som finns i webshopen, men jag har satt dit en axelrem så att C kan gå och sticka med den och ha lite större stickningar. Verkar fungera ypperligt.

Här är hela härligheten upphängd i en syren. Visst ser det härligt ut!!!! Vi kommer att göra detta flera gånger och då blir det nog andra färger. Jag menar växter som ger andra färger att prova med.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha...häftigt!
Det ser mer ut som ett Gullregns-träd än en syrenbuske :-)

Härliga färger.

TruckerElin sa...

Gå octicka.., hmm.. Det är nog lite överkurs för mig ännu. Men vore rätt lämpligt. Kanske skulle uppfinnan nåt fäste till barnvagnen så jag inte behöver styra den med händerna så kan man gå och sticka! *idé* :-)

Jättekul att du kom idag! Hoppas du hade trevligt, och sorry om jag inte var sån bra värdinna.., allt var typ galet rörigt i mitt huvud. hehe

Anonym sa...

Att gå och sticka fungerar alldeles utmärkt, speciellt med den här påsen som jag är jättenöjd med. Jag har en vagn som jag drar efter mig i skaklar. Fast jag går mest på grusvägar i skogen...

Påsen är i alla fall jättebra och fungerar även att ha på gården eller lekplatsen när jag ska "vakta" barnaskaran. Snabbt slänga den på ryggen och ha händerna redo för att ta emot i ruschkanan eller nå't.

Christine

Anonym sa...

Jättefint träd, det skulle jag vilja ha hemma i min trädgård!

Hälsningar Astrid

Anonym sa...

Åh,
står i begrepp att snart färga med vassvippor - kan du dela din erfarenhet?

papaver@swipnet.se

Knit-Marie sa...

Strange fruit hanging from the tree...nåja, mycket vackrare och snällare än sångtextens frukt. Blir så sugen, men måste hålla mig - nu har jag alldeles för många projekt på gång till resterande ledighetsdagar.

Anonym sa...

Vilka härliga färger. Blir jättesugen på att färga garn när jag ser dina bilder. Hoppas du kommer på något fint att sticka.