tisdag 16 juli 2013

Sticksymposium del 5

Sista dagen på symposiumet. Jag började dagen med att göra klart alla mina knappar. Det innebar att borra hål i dom.


Så här ser mina glasknappar ut nu efter att jag har fått prova. Det var oerhört roligt att få prova på.


Min sista kurs var falderteknik med Bente Geilsk. Hon förklarade detta med att det var långa maskor eller maskor som de tror att de är maskor och sedan tas de bort.

Här ovan är länkar som ser ut som DNA länkar.


Här provade jag på att göra blommor. Oerhört roligt. Kommer att prova lite mera av denna teknik tror jag.

Nästa år syns vi i Vasa. Det blir spännande och se vad det kommer att bli. Har varit där innan en gång 2003.


2 kommentarer:

Lars sa...

Roligt att se att det var så varierande innehåll på de olika dagarna. Hoppas att allt är bra med dig och din familj. Ha en skön sommar.

Linda sa...

Sticksymposiet verkar ha varit fantastiskt! Jag blir inspirerad bara av att läsa dina inlägg. :)
Återigen, oändligt tack för att du ville leverera mig Sannsticksbeställning till min mamma på Kurrasbacken. Vi har träffats nu, så nu har jag garnerna i min ägo (alt. mitt våld, beroende på hur man ser på saken)!