måndag 23 maj 2011

Bryderier med broderi

Då var det så dags för broderiet. Jag provade på två olika i påsömmen. Det fanns ett äldre borderi också med mer geomentriska mönster.


Så här blev min påssöms blomma. Anna-Karin tyckte att jag var ganska innovativ med mitt färgval. Behöver träna mycket mera så jag inte drar åt så mycket. Roligt var det i alla fall.


Redan från början hade jag fastnat för något som kallades för stickrosor. Namnet hade de fått eftersom det ser ut som om man har gjort stickade maskor.




Så skulle man själv försöka att göra en. Hur jag än tyckte att jag la trådarna som man skulle så fick jag inte rätta lutningen på dem. Drog för hårt var nog det största problemet. Slutssatsen blev att man behöver träna mera.



3 kommentarer:

Hedvig sa...

Kul att se lite broderier i någon blogg, alldeles för lite av den varan! :)

Marie sa...

Men "gud" så fint!

Susilull sa...

Så fantastiskt fint broderi!
Så duktig du är!!