lördag 21 februari 2009

Australien

just nu befinner jag mig "down under". Efter att ha missat planet i Köpenhamn redan och bytt flyg så kom vi äntligen fram. Tyvärr kom inte bagaget med oss utan det har kommit först idag. 2 dagar senare än oss. Skönt att ha lite ombytes kläder.

När man tar Sydney Ferries runt i denna härliga stad, kan man se Sydney Operahus från vattnet och det är verkligen gigantiskt. Den har höganäs kakel på utsidan. Arkitekten är en Dansk.

Eftersom vi var lite nedslagna efter bagage letningen så tröstade jag mig med att träffa några Koalas här i Sydney. Det blir flera imorgon men just denna lilla dam fick trösta mig för en dag i alla fall. Visst är hon ljuvlig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, koalor som är så söta. De ser så vänliga ut (jag vet att de ofta inte är det :-) ).

Hoppas att ni får bagaget snart, inte kul att det kommer bort!

Ha det bra.

Eva i Stäket sa...

Koalafröken ser helt ljuvlig ut!
Ha det bra!
Kram

Awelyne sa...

Trots att du hade lite otur på resan hoppas jag att du har det bra i Australien. Jag var där för ett tag sedan och jag gillade verkligen Sydney.
Operahuset är vackert på utsidan men inuti är det inte lika fint eftersom pengarna tog slut närdet skulle bygga.

Linda sa...

Koalor är rara! Finns det några spännande sticktrender down under?