onsdag 13 mars 2013

Nu var det ett tag sedan igen

Nu har det varit lite väl tyst här ett tag tycker jag. Vårsolen har börjat komma även till södra Norrland  Dagarna blir längre och det bara är så underbart.

 Jag har stickat färdigt mina tvåändsstickade väntar i lime och petrol.



De är inte tvättade ännu men endera dagen så. Mudden är samma mudd som makens fingervantar har. Med tvåfärgat kurs.


På handens ovansidan har jag stickat en bård inspirerad av ett Halländskt mönster på en strumpa. Skönt att veta att när det kommer vinter så har jag i alla fall varma händer.


5 kommentarer:

ylva sa...

vad fina ! jag köpte ju riktigt Z -tvinnat garn på stickagillet förra sommaren, blir lite sugen att börja med ett par härligt mönstrade vantar

Marias garnhändelser sa...

snyggt!

heidi sa...

Lime och petrol var oväntat snyggt ihop!

och tvåändsstickat är verkligen varmt och skönt!

jättefina!

Pysselfarmor sa...

Väldans snygga! Glömde bort att "klämma på dem"!

Tänk du jag stickar spetssjal!
;-))

Manduzana stickar sa...

Jättefina vantar!