fredag 22 juli 2011

Kurs 4 och 5

Sista dagen hade jag två halvdags kurser. Första kursen handlade om tvåfärgsmönster på färöarna.

Detta mönstret kommer från just Gjov där vi bodde. Lite kul att jobba med det tyckte jag.


Andra kursen efter lunch handlade åter igen om knit one below. Denna gång handlade det om olika former.

Fyrkantsform. Just detta provet är inte riktigt klart ännu p g a att jag inte har rikigt klar för mig hur jag skall göra kanten.



Den här formen skulle vara rund men för mig blev det bara lite konstig form men det gick bra ändå. Elise är så snäll och tyckte bara att det var roligt med att det blev något annat. otroligt rolig teknik.



2 kommentarer:

Ulla sa...

Ortstypiska mönster är extra intressanta tycker jag.Som det ser ut av ditt prov så är det stickat i "ull av naturen färgad färg" eller....Det senare försöket ser också ut att leda vidare till något.Roligt att du delar med dig till oss som inte var med er på Färöarna.

Iwona Eriksson sa...

Fina stickningar:) Kul att lära sig något nytt.