söndag 19 juni 2011

Nytt mysterie

Man kan säga att jag är ganska svag för Mysteriestickningar. Har stickat ett antal av Anna Dalvis och nu i midsommar har hon en som heter just Mystic midsummer.

Det har gått lite både framåt och bakåt i denna stickning. förstod inte riktigt ett av diagramm symbolerna men nu är jag på rätt spår och har stickat den första ledtråden. Nästa kommer på onsdag.

Jag har använt mig av Zauberball lace garn. Försökte att hitta något bra här hemma. Det finns en hel del och ibland kan det kanske bara bra att använda det som finns.




2 kommentarer:

Stickmamma sa...

Ja, visst är det konstigt! Det är samma sak med knappar. Jag har massor men aldrig precis rätt och då får man gå till butiken.
Det ser fint ut! Mina färger.
Glad midsommar!

Marias garnhändelser sa...

ser jättefint ut!