onsdag 27 januari 2010

Kurs vecka

Förra veckan gick verkligen i stickningens tecken i mitt liv. Torsdag och fredag började jag på en ny kurs. Det är första terminen den går. Stickning på distans på Västerbergs folkhögskola i Storvik. Äntligen något i närheten. Jag har bara 1,5 mil dit.

Torsdag och fredags skörd av provlappar. Det mesta handlade om räta, aviga maskor och om uppläggningar. Nu skall här stickas en del prover till tänkte jag.


Direkt på fredagen från denna kurs åkte jag till Stockholm för att gå en HV-helg igen. Den handlade om hälar och minskningar.


Jag hann sticka några hälar under helgen. Här är mina randiga. Det finns några enfärgade också. Skall försöka att hinna prova lite flera varianter innan nästa träff.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Vilken skatt av provlappar du bygger upp! Drömmer om en pärm full av sådana...