söndag 14 september 2008

Väv 08

Nu har jag varit på Väv 08. Oj, så mycket det var att titta på. Denna härliga stjärna i frivoliteter fanns i ett härligt nytt dalarum.

Så här såg dalarummet ut. Blandning mellan nytt och gamalt. Härlig kombination.

Garn fanns det mycket av också. Här nedan är ser ni Borgs Vävgarner i alla deras färger. Man blir väldigt inspirerad av detta.

Wåhlstedts spinneri var där också med både Vålberggarner och så många färger av Z-tvinnat. De hade nu en ny kvalite också. Finnullsgarn. Den har jag inte sett förrut.

Det fanns en hel del annat härligt. Habu Textils från New York var där med sina underbara garner. Holländare var där och det fanns mycket annat.
Många fina vävar av olika slag fanns det där också. Nu får man vänta 3 år innan nästa blir av.

5 kommentarer:

Inger sa...

Jag önskar att jag haft tid att åka dit.Erbjudande fanns från andra Linköpinsbor som fått ett återbud.

Ulla sa...

Tack för titten.Så mycket vackert.
Ulla

Anonym sa...

Jag var också på väv08. Underbart att bara gå omkring och titta på allt vackert som fanns där, och att träffa en massa med människor med samma intresse som man själv.

Anonym sa...

Så mycket vackra garner!!

katarinaw sa...

Låter ju helt fantastiskt! Habu, också... Och finullgarn från Wålstedts, det låter ju som en dröm!