söndag 27 april 2008

Östergötland med Vantmakarna

I fredags tog jag bilen till E och vi packade hennes bil full med Vantmakare. Efter några timmar landande vi strax utanför Finspång vid sjön Glan. Kvällen tillbringade vi på altanen och i soffan tillsammans med stickningar.

Lördag morgon styrde vi kosan mot Östergötlands ullspinneri. Väl framme möttes vi av dessa underbara får. Visst är de gulliga!!!

Vi fick en exklusiv visning i spinneriet. Det har inte varit någon visning alls på många många år, men eftersom vi är väldigt intresserade så fick vi en av Börje.

Garnklämmande och kännade blev det också. Mycket härligt.

Efter lite tankning i magarna åkte vi vidare till en av Östergötlands andra stoltheter. (När det gäller garn alltså). Garnhärvan. Där mötte oss K och L . Hur trevligt som helst. Klämmandet och kännandet och gosandet fortsatte här.

Annette bjöd på underbart fika med Garnhärva kaka. Det behövdes lite påfyllning innan den långa vägen först till Stockholm och sedan hade jag några timmar till.

Det har varit en underbar resa. Lite trött i mössan är jag idag, men väl värt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en super-trevlig resa!

Kristina sa...

Tack själv. Det var så roligt att träffa dig och de andra.Åkte hem och konstaterade att jag är inne i en grönfas även jag. =)

dominiqueknitting sa...

Looks like a very nice visit to a spinning mill. Makes me want to ostergotland right away. Right now I just have some of the ostergotland yarn in my stash...

Knit-Marie sa...

Har tänkt mig till Östergötlands ullspinneri hur länge som helst, men inte kommit iväg. Var det svårt att hitta?

Fröken Fräken sa...

Tack själv för "daten"! Kul att träffa dig och resten av gänget en stund!